Πολύς λόγος γίνεται για τα "βοηθήματα" εκπαίδευσης σκύλων εδώ και χρόνια. Αν και αρκετοί και σοβαροί οργανισμοί όπως ο Αμερικανικός Κτηνιατρικός Σύλλογος, ο Σουηδικός, ο Σύλλογος της Αυστραλίας κλπ έχουν καταδείξει την χρήση "βοηθημάτων" κατά την διάρκεια της εκπαίδευσης ως επιβλαβή, παρόλα αυτά, αρκετός κόσμος εξακολουθεί να θεωρεί σωστό να χρησιμοποιεί τέτοια στον σκύλο του.
Τα "βοηθήματα" αυτά, έχουν απαγορευθεί σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση μετά την κύρωση της Ευρωπαϊκή Σύμβαση για την προστασία των ζώων συντροφιάς και συγκεκριμένα του άρθρου 7 που λέει ότι: "Κανένα κατοικίδιο ζώο δεν θα πρέπει να εκπαιδεύεται με τέτοιο τρόπο που να είναι επιζήμιος για την υγεία και την ευημερία του, ειδικά με τον καταναγκασμό του ώστε να υπερβεί τις φυσικές ικανότητες ή τη δύναμή του ή με την υιοθέτηση τεχνητών βοηθημάτων που προκαλούν τραυματισμό ή περιττό πόνο, ταλαιπωρία ή αγωνία."
Επίσημα στην χώρα μας, η χρήση τεχνιτών βοηθημάτων κατά την διάρκεια της εκπαίδευσης απαγορεύεται από το 1992.
Ο πρόεδρος της FCI F.Jansen, με Δ.Τ. που εξέδωσε στις 10 Απριλίου 2013 δηλώνει ότι έχουν παρατηρηθεί μεμονωμένοι χειριστές σε εκθέσεις που χρησιμοποιούν τέτοια βοηθήματα, και διαχωρίζει την θέση της Ομοσπονδίας αφού όπως δηλώνει τα μέσα αυτά είναι παράνομα και αποτελούν κακοποίηση. Μάλιστα όπως ο ίδιος γράφει, ο κώδικας των κριτών της FCI δίνει την δυνατότητα στον κριτή να απορρίψει αμέσως τον χειριστή - παραβάτη. Αναλυτικά στο Δελτίο Τύπου αναφέρονται:
"Η Διεθνής Κυνολογική Ομοσπονδία έλαβε γνώση σχετικά με μεμονωμένες υποθέσεις χειριστών και εκπαιδευτών που, κατά την διάρκεια εκπαίδευσης των σκύλων τους, κάνουν χρήση, απαγορευμένων από τη νομοθεσία για την προστασία των ζώων, βοηθημάτων.
Το σύνολο των μελών της Ομοσπονδίας διαχωρίζει ρητά τη θέση του και καταδικάζει όλες τις μορφές κακομεταχείρισης ζώων και τη χρήση απαγορευμένων εκπαιδευτικών βοηθημάτων. Η διαδικασία της εκπαίδευσης σκύλου δεν πρέπει ποτέ να προκαλεί τραυματισμό ή πόνο λόγω κακομεταχείρισης.
Εδώ και χρόνια, οι μέθοδοι εκπαίδευσης βασίζονται σε μοντέρνες έρευνες συμπεριφοράς, με έμφαση στην θετική ενίσχυση."
Διαβάστε επίσης το άρθρο: